საათი

პროექტის გეგმები

სასწავლო პროექტის ავტორი
სახელი, გვარი
ფატმან ციმინტია
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის ქ.ჯვარი
სკოლა
მელიტონ ქანთარიას სახელობის მე-3 საჯარო
პროექტის მონახაზი
პროექტის დასახელება
წყალქვეშა სამყარო
პროექტუს აქტუალობა/აღწერა

თანამედროვე სამყაროში საკმაოდ მნიშვნელოვნი და უაქტიურესი         თემაა  ადამიანებს შორის ჯანსაღი ურთიერთობების ჩამოყალიბება.  ჩვენი  აზრით, ამ კუთხით  საძირკველის მომზადება სწორედ ადრეულ ასაკში უნდა დავიწყოთ.  მით უმეტეს, თანამედროვე ტექნოლოგიები გვაძლევს იმის საშუალებას ურთიერთობები გასცდეს ქვეყნის ფარგლებს. ამ კუთხით ეთვინინვგ-პორტალი, მშვენიერ საშიალება სადაც სახადასხვა ქვეყნის ბავშვებს ეძლევათ შანსი ერთობლივად დაგეგმონ პოექტები, ითანამშრომლონ და გახდენენ ვირტუალური მეგობრები.
ამ პროექტში ვმონაწილეოდით რვა ქვეყნის წარმომადგენლები, ესენია: პორტუგალია, უკარიანა (ორი),  იტალია, რუმინეთი, იუგოსლავია და საქართველო(ორი). პროექტი ითვალისწინებდა წყალქვეშა სამყაროს გაცნობას და ამასთანავე მოსწავლეებს ეძლეოდათ საშუალება ეთანამშრომლათ  სხვადასხვა ქვეყის თანატოლებთან და ესწავლათ ზღვის ცხოველთა სახელები სხვადასხვა ენაზე. ჩვენ ვწერდით ბარათებზე მოცემული  ზღვის ცხოველების სახელებს ქართულად, ვაქვეყნებდით თვინსპეისში და შემდეგი ქვეყანა იგივე ბართზე იგივე ცხოველის სახელს აწერდა საკუთარ ენაზე. ასე შეიქმა რამოდენიმე ბარათი ზღვის ცხოველთა სახელებით სახვადასხვა ენაზე. პროექტი გათვლილი იყო აგრეთვე სოციალური უნარების განვითარებაზე და ბევრი იყო გაცნობითი ხასიათის ვიდეო რგოლებიც.
საგანი/საგნები
ბუნებათმცოდნეობა.
საფეხური/კლასი
სწავლების საფეხური, მე-2 კლასი
პროექტის განხორციელების დრო
4-6 თვე
პროექტის საფუძვლები
საგნობრივი სტანდარტები

მიმართულება: ცოცხალი სამყარო

ბუნ.II.1.მოსწავლეს შეუძლია მცენარის და ცხოველის სხეულის ძირითადი ნაწილების აღწერა
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

თვალსაჩინოებაზე ამოიცნობს და ასახელებს ორგანიზმის ძირითად ნაწილებს, გამოთქვამს აზრს მათი ფუნქციის შესახებ;
თვალსაჩინოებაზე ამოიცნობს სხვადასხვა ორგანიზმის ერთნაირი ფუნქციის მქონე ნაწილებს (მაგ., ფეხი/ფრთა/ფარფლი - მოძრაობა, ცხვირი/დინგი/ხორთუმი - ყნოსვა);



პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეები დაუმეგობრდნებიან უცხოელ თანატელებს/პარტნიორებს. პროექტის დასრულების შემდეგ, ჩვენ მივიღეთ სხვადასხვა ქვეყნის ბავშვების მიერ შედგენილი  ლამაზი ბარათები ზღვის ცხოველებისა და გავიგეთ თუ რა ჰქვია მათ  სხვადასხვა ენაზე.
წინარე ცოდნა
მოსწავლეებს ჰქონდათ გავნითარებული საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებთან მშაობის საწყისი უნარ-ჩვევები. შეეძლოთ ინგლისირი წარწერების კითხვა და მარტივი დიალოგის წარმართვა.
სასწავლო პროცედურები
Ø  ბარათების შევსება                                                                                               
Ø  კლასის ვიდეო პრეზენტაცია                                                                           
Ø   სადღესასწაულო მილოცვები                                                                        
Ø  პროექტის დღიურების შექმნა
სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
აპარატურული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
კომპიუტერ(ებ)ი
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
მობილური ტელეფონი
ფოტო/ვიდეო კამერა
პრინტერი
ინტერნეტკავშირი
პროექტორი
სკანერი
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
ლაზერული დისკი /ჩიპი
ტელევიზორი
სხვა ----------
პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
ტექსტური რედაქტორი
ელ. ფოსტა
ვებედიტორი
ელ. ცხრილები
 ვიდეო/აუდიო რედაქტორი
ტესტირების პროგრამა
გრაფიკული რედაქტორი
საგამომცემლო პროგრამა
ბლოგი
საპრეზენტაციო პროგრამა
ელ. ენციკლოპედია
 სხვა ----------
ვებბრაუზერი
ელ. კითხვარი

ბეჭდური მასალები
ვორდში აკრეფილი ზღაპრების ტექსტები
ვებ.ინსტრუმენტები
Movie Maker
kizoa.com
PowerPoint
ინტერნეტრესურსი


        რეფლექსია:
პროექტი საკმაოდ საინტერესო და სახალისო იყო,  მუშაობისას მოსწავლეები დაუმეგობრდნებიან უცხოელ თანატელებს/პარტნიორებს. პროექტის დასრულების შემდეგ, ჩვენ მივიღეთ სხვადასხვა ქვეყნის ბავშვების მიერ შედგენილი  ლამაზი ბარათები ზღვის ცხოველებისა და გავიგეთ თუ რა ჰქვია მათ  სხვადასხვა ენაზე. საინტეროსო და სახალისო იყო მუშაობის პროცესი ბავშებისათვის და სწორედ ეს იყო საწინდარი იმისა რომ პროექტის მიზანის მიღწევაც არ გავჭირვებია. აქტივობები განხორციელდა გეგმის შესაბამისად, არ დაგვჭირვებია მისი მოდიფიკაცია. ყველაზე საინტერეო იყო პრეზენტაციებზე მუშუშაობა და ვიდეოების გადაღება. ბავშვებს ძალზედ მოსწონდათ აგრეთვე როცა ხედავდნენ თავიანთი თანატოლების პრეზენტაციებს და ნამუშაევრებს. პროექტის ბოლოს ჩვენ მივიღეთ ძალზედ ლამაზი და მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნის ბავშების  ნამუშევრების ერთი მთლიანი პოსტერი, სადაც მოცემული იყო ზღვის ცხოველების სურათები და მათი სახელწოდებები სხვადასხვა ენაზე. ამ პროექტის მსვლელობისას ბავშვებს განუვითარდათ როგორც სოციალური, ასევე ისტ-ის უნარები, მათ შეძლეს ტექნოლოგიების გამოყენებით დამეგობრებოდნენ უცხოელ თანატოლებს, გაეცვალათ ერთმანეთში ნამუშებრები, გაცნობოდნენ ვიდეო პრეზენტაციების საშუალებით.  თუმჩა აქვე მინდა აღვნიშნო რომ ამ პროექრის ფარგლებში მუშაობა საკმაოდ რთულია, რადგანაც საქმე გვაქვს ტექნიკასთან, რომელის მოხმარების დროს ვაწყდებით სხვადასხვა სირთულეებს, მაგ. სკოლაში არ გვქოდა ფერადი პრინტერი, ვიდეო გადამღები და მიწევდა ეს ყველაფერი ჩემი ძალებით მომეპვებინა.







სასწავლო პროექტის ავტორი
სახელი, გვარი
ფატმან ციმინტია
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის ქ.ჯვარი
სკოლა
მელიტონ ქანთარიას სახელობის მე-3 საჯარო
პროექტის მონახაზი
პროექტის დასახელება
დინოზავრების ნაკვალევზე
პროექტუს აქტუალობა/აღწერა

თანამედროვე სამყაროში საკმაოდ მნიშვნელოვნი და უაქტიურესი  თემაა  ადამიანებს შორის ჯანსაღი ურთიერთობების ჩამოყალიბება.  ჩვენი  აზრით, ამ კუთხით  საძირკველის მომზადება სწორედ ადრეულ ასაკში უნდა დავიწყოთ.  მით უმეტეს, თანამედროვე ტექნოლოგიები გვაძლევს იმის საშუალებას ურთიერთობები გასცდეს ქვეყნის ფარგლებს. ამ კუთხით ეთვინინვგ-პორტალი, მშვენიერ საშიალება სადაც სახადასხვა ქვეყნის ბავშვებს ეძლევათ შანსი ერთობლივად დაგეგმონ პოექტები, ითანამშრომლონ და გახდენენ ვირტუალური მეგობრები.
ბავშვებში უდიდეს ინტერესს იწვევს პრეისტორიული ხანა, მისი თავისებურებები. სწორედ აქედან გამომდინარე წარმოიშვა იდეა ამ პროექტის განხორციელებისა.  პრეისტორიული  პერიოდის გარემოს სხვადასხვა ასპექტის შესწავლის მიზნით მოსწავლეები კვლევით ჯგუფებში იმუშავებენ, გაანალიზებენ, შეისწავლიან და უკეთ შეიცნობენ ამ უძველეს ხანას. რაც მთავარია, სხვა ევროპელ თანატოლებთან თანამშრომლობის გზით, შექმნიან  პრეიტორიული ხანის ასახველ ვიდეოს,  რომელიც მოიცავს სურათებსა და ხმოვან მასალებს. დაეუფლებიან მულტომედიურ ხელოვნების საწყის საფუძვლებს და კომპიუტერულ ტექნოლოგიებს გამოიყენებენ ინტერკულტურული კომუნიკაციის გაუმჯობესების მიზნით.
საგანი/საგნები
ბუნებათმცოდნეობა, ქართული, ხელოვნება.
საფეხური/კლასი
სწავლების საფეხური, კლასი
პროექტის განხორციელების დრო
4-6 თვე
პროექტის საფუძვლები
საგნობრივი სტანდარტები
ბუნ.IV.2. მოსწავლეს შეუძლია დაასახელოს ზოგიერთი ორგანიზმის  ნიშან-თვისებების   ადაპტაციური მნიშვნელობა.
ქართ.IV.10. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სტრატეგიის გამოყენება ინფორმაციის მოსაძიებლად და კონკრეტული საკითხის დასამუშავებლად.
ს.გ.IV.3.  მოსწავლე აკვირდება გარემოში საგნებს, ობიექტებს, მოვლენებს,  მათ   შორის არსებულ კავშირებს და შეუძლია მათი ასახვა ნამუშევარში.
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
თანამშრომლობისა და სხვა სოციალური უნაების განვითარება (პარტნიორებთან ურთიერთობების დამყარება), ტექნოლოგიები  ეფექტურად გამოყენება სასწავლო პროცესში, ბუნებათმცოდნეობისადმი ინტერესის გაღვივება, პრეისტორიული ხანის   პერიოდის სხვადასხვა ასპექტის შესწავლა, ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით და ტექნოლოგიის გამოყენება, როგორც ინფორმაციის კვლევის, ორგანიზების, შეფასებისა და კომუნიკაციის საშუალების.
წინარე ცოდნა
აღწერეთ ის აუცილებელი კომპეტენციები და ტექნიკური უნარ-ჩვევები, რომლებსაც მოსწავლეები უნდა ფლობდნენ პროექტის განხორციელებამდე.
სასწავლო პროცედურები
Ø  მინიკვლევა;                                                                                       
Ø  დისკუსია;                                                                                          
Ø ექსკურსია, სადაც გამოიყენება დაკვირვების მეთოდი. ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება - დიაგრამებზე მუშაობა;
Ø  აუდიო და ვიდეო მასალის, სურათების მოძიება  სხვადასხვა ვებ-გვერდების გამოყენებით.  
Ø  უცხოელ თანატოლებთან ანამშრომლობა და მასალათა ურთიერთგაცვლა;                                      
Ø  პროექტის პრეზენტაცია;
სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
აპარატურული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
კომპიუტერ(ებ)ი
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
მობილური ტელეფონი
ფოტო/ვიდეო კამერა
პრინტერი
ინტერნეტკავშირი
პროექტორი
სკანერი
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
ლაზერული დისკი /ჩიპი
ტელევიზორი
სხვა ----------
პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
ტექსტური რედაქტორი
ელ. ფოსტა
ვებედიტორი
ელ. ცხრილები
 ვიდეო/აუდიო რედაქტორი
ტესტირების პროგრამა
გრაფიკული რედაქტორი
საგამომცემლო პროგრამა
ბლოგი
საპრეზენტაციო პროგრამა
ელ. ენციკლოპედია
 სხვა ----------
ვებბრაუზერი
ელ. კითხვარი

ბეჭდური მასალები
ვორდში შესრულებული ბარათები,
ვებ.ინსტრუმენტები
Movie Maker
kizoa.com
PowerPoint
ინტერნეტრესურსი






სასწავლო პროექტის ავტორი
სახელი, გვარი
ფატმან ციმინტია
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის ქ.ჯვარი
სკოლა
მელიტონ ქანთარიას სახელობის მე-3 საჯარო
პროექტის მონახაზი
პროექტის დასახელება
მოგზაურობა ზღაპრულ სამყაროში
პროექტუს აქტუალობა/აღწერა

თანამედროვე სამყაროში საკმაოდ მნიშვნელოვნი და უაქტიურესი  თემაა  ადამიანებს შორის ჯანსაღი ურთიერთობების ჩამოყალიბება.  ჩვენი  აზრით, ამ კუთხით  საძირკველის მომზადება სწორედ ადრეულ ასაკში უნდა დავიწყოთ.  მით უმეტეს, თანამედროვე ტექნოლოგიები გვაძლევს იმის საშუალებას ურთიერთობები გასცდეს ქვეყნის ფარგლებს. ამ კუთხით ეთვინინვგ-პორტალი, მშვენიერ საშიალება სადაც სახადასხვა ქვეყნის ბავშვებს ეძლევათ შანსი ერთობლივად დაგეგმონ პოექტები, ითანამშრომლონ და გახდენენ ვირტუალური მეგობრები.
პროექტში ვმონაწილეობთ 5 ქვეყნის წარმომადგენლები, კერძოდ უკრაინელები, თურქები, აზერბაიჯანელები, პოლონელები, მოლდოველები, ლიტვიელები და ქართველები. კითხვთი, შემოქმედებითი და სოციალური უნარების განვითაების მიზნით მოსწავლეები ქმნიან საკუთარი ქვეყნის ხალხური ზღაპრების ელ.წიგნებს და ათავსებენ პორტალზე. მოსწავლეებისათვის განსაკუთრების საინტერესო აღმოჩნდა ტექნოლოგიების გამოყენება და საკუთარი გამოცდილების უცხოელი თანატოლებისათვის გაზიარება. ასე ნელ-ნელა იქმნება ბავშვების მიერ სხვადასხვა ქვეყნის ზღაპრების ელექტრონული წიგნი.
საგანი/საგნები
ბუნებათმცოდნეობა, ისტ
საფეხური/კლასი
სწავლების საფეხური, მე-6 კლასი
პროექტის განხორციელების დრო
4-6 თვე
პროექტის საფუძვლები
საგნობრივი სტანდარტები
მიმართულება: კითხვა

ქართ. VI. 6. მოსწავლეს შეუძლია წაუკითხოს მსმენელს ტექსტი/ნაწყვეტი.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  წაკითხვამდე გაიაზრებს ტექსტის შინაარსს;
  ინტონაციით გამოხატავს ტექსტში ასახულ ემოციებს;
•  იყენებს ინტონაციას სასვენი ნიშნების ფუნქციით;

ქარ. VI. 12.  მოსწავლეს შეუძლია მედიატექსტების გაანალიზება; აქვს მულტიმედია ტექსტებზე მუშაობის საწყისი უნარ-ჩვევები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსაწავლე
  უდარებს წაკითხულ ნაწარმოებს მის ეკრანიზებულ და თეატრალიზებულ ვერსიებს;
  ქმნის მისთვის საინტერესო პერსონაჟის წარმოსახვით პორტრეტს;
  წარმოიდგენს და აღწერს წაკითხული ან მოსმენილი ტექსტის ერთი ეპიზოდის ამსახველ სცენას წარმოსახვითი ფილმისათვის/მულტფილმისათვის სარეჟისორო სცენარის სახით (აღწერს შერჩეულ ეპიზოდში მოთამაშე მსახიობების / ნახატი გმირების გარეგნობას, კოსტუმებს, გამოყენებულ მუსიკას, ხმაურს და/ან სხვა ბგერით ეფექტებს; დროსა და სივრცეს, სადაც ვითარდება მოქმედება და სხვ.);

ის ტექნ. VI.1. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
შედეგი  თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აფასებს ციფრული საშუალებების შესაძლებლობებს და ადეკვატურად შეარჩევს ციფრულ საშუალებებს ცნებების, ობიექტების და პროცესების გამოსახვისას;
აუდიტორიის მოთხოვნების და საკუთარი (ან ჯგუფის) მიზნების გათვალის-წინებით, ამზადებს პრეზენტაციას/სლაიდებს საკუთარი (ან ჯგუფის) მოსაზრებების წარმოსაჩენად ან მუშაობის შედეგის სადემონსტრაციოდ;

ის ტექნ. VI.4. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისათვის და თანამშრომლობისათვის
შედეგი  თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
•  ყენებს ისტ- საკომუნიკაციოდ ციფრული ინფორმაციის მოსაძიებლად, ციფრული მასალის შესაქმნელად და მისი ხარისხის გასაუმჯობესებლად;
იცავს საკომუნიკაციო საშუალებების კორექტულად გამოყენების წესებს (მაგალითად: იცავს ქსელის უსაფრთხოების წესებს, პირადი ხასიათის ინფორმაციის ხელშეუხებლობის ნორმებს, ციფრული რესურსების მისაწვდომობის ნორმებს).
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
თანამშრომლობისა და სხვა სოციალური უნაების განვითარება (პარტნიორებთან ურთიერთობების დამყარება), ტექნოლოგიები  ეფექტურად გამოყენება სასწავლო პროცესში, ბუნებათმცოდნეობისადმი ინტერესის გაღვივება, პრეისტორიული ხანის   პერიოდის სხვადასხვა ასპექტის შესწავლა, ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით და ტექნოლოგიის გამოყენება, როგორც ინფორმაციის კვლევის, ორგანიზების, შეფასებისა და კომუნიკაციის საშუალების.
წინარე ცოდნა
მოსწავლეებს აქვთ ისტ-ის საწყისი უნარები, შეუძლიათ ელ წიგნზე მიშაპბა, საკომუნიკაციო ვებ-გვერდების გამოყენება.
სასწავლო პროცედურები
Ø  ვთარგმნოთ პარტნიორი  ქვეყნის ზღაპარი ინგლისურ ენაზე;
Ø  თარგმნა პარტნიორები მიერ გაგზავნილი ზღაპრები მშობლიურ ენაზე;
Ø  ზღაპრის წარმოდგენა შერჩეული მეთოდის გამოყენებით (ფილმის შექმნა, თოჯინები, ჩრდილი თეატრები, ცეკვა, სხვადასხვა კომპიუტერული გრაფიკული პროგრამები და ..);
Ø  რომელიც მოგვიანებით გადაეცემა დაწყებითი სკოლის მოსწავლეებს. ასეთი ამოცანები ხელს შეუწყობს ჩვენს პატარა მკითხველს ზღაპრებისა და კითხვაში;
Ø  დაწყებითი კლასების მოსწავლეებისთვის მოსმენის ღონისძიების ორგანიზება (დღის მეორე ნახევრის მოსმენა, წიგნის ფესტივალი, პერსონაჟების ილუსტრაციების გამოფენა, როლური წაკითხვის ზღაპარი, ფილმის საღამო და ..);
Ø  შექმნათ მეორე ზღაპარი ელექტრონული წიგნი, რომელიც ხელმისაწვდომი იქნება ინტერნეტში ყველა მომხმარებლისთვის წაკითხული და გაეცნოთ.
სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
აპარატურული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
კომპიუტერ(ებ)ი
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
მობილური ტელეფონი
ფოტო/ვიდეო კამერა
პრინტერი
ინტერნეტკავშირი
პროექტორი
სკანერი
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
ლაზერული დისკი /ჩიპი
ტელევიზორი
სხვა ----------
პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
ტექსტური რედაქტორი
ელ. ფოსტა
ვებედიტორი
ელ. ცხრილები
 ვიდეო/აუდიო რედაქტორი
ტესტირების პროგრამა
გრაფიკული რედაქტორი
საგამომცემლო პროგრამა
ბლოგი
საპრეზენტაციო პროგრამა
ელ. ენციკლოპედია
 სხვა ----------
ვებბრაუზერი
ელ. კითხვარი

ბეჭდური მასალები
ვორდში აკრეფილი ზღაპრების ტექსტები
ვებ.ინსტრუმენტები
Movie Maker
kizoa.com
PowerPoint
ინტერნეტრესურსი











Комментариев нет:

Отправить комментарий